lauantai 5. heinäkuuta 2014

Milwaukee ja vähä muutaki!

Sitten päästäänki tähän mennessä mielenkiintosimpaan reissuun! Ollaan nyt siis tulossa Roopen kanssa Milwaukeesta takas Dellsiin. Oltiin mietitty että mennään  sinne torstaina ja tullaa tänää  eli perjantaina pois, pyydettiin vapaapäivätki näille päiville.  Torstaina sitten heräiltiin kämpiltä ja katteltiin että millähän me päästäs Milwaukeen.. Noh löydettii sitte juna jonka piti lähtee 12 aikoihin, ostettiin siihe sitte liput.  Lähtötilanne oli siis tämä: meillä oli liput edestakaisin junaan, liput Summerfestiin jonka takia sinne mentiinki, tarkotuksena nähä Rise Against. Yöpaikasta ei ollu mitään tietoa, paitsi sen verran että yks meidän jenkkikaveri on kotosin Milwaukeesta ja hän anto meille siskonsa numeron jonka kämpän takapihalle saatettas päästä nukkumaan telttaan. Ei kuulosta kovin lupaavalta.  :D Meillä ei ollu mitään tietoja kaupungista tai alueesta ylipäätään. Milwaukeessa on asukkaita rapiat 605 000 ja kooltaan se on Jenkkilän 22. suurin kaupunki ja Wisconsinin osavaltion isoin kaupunki. Dellsin päässä juna vaihtui bussiin jostai syystä ja sillä ajeltii sitten joku 2.5 tuntia ja 122 mailia perille. Sitten hypättiin bussista ulos ja lähettiin suunnistamaan kohti Summerfest (ja wikipedian mukaan tunnetaan myös nimellä The Big Gig) aluetta joka sijaitsi kaupungin itäosassa, Henry Maier Festival Parkissa. Ilmaset liput saatiin festarialueelle firman ensimmäisistä bileistä, josta Roope voitti kaks lippua. Festarialueella esiintyy bändejä pitkin päivää ja tapahtuman ajankohta oli kesäkuun 24.-28 / kesäkuun 30.- heinäkuun 5! Suurimpina niminä mainittakoon pääesiintyjistä Bruno Mars , Lady Gaga, Outkast, One Republic ja Mötley Crue.

Pienen turistikierroksen ja mäkkärin etsinnän jälkeen mentiin sitte alueelle sisään joka sijaitsee siis aivan Lake Michiganin rannalla ja on rakennettu juurikin tätä tapahtumaa varten.  Sisällä on 11 esiintymislavaa ja vuositttian kävijöitä on 800,00 ja 1,000,000 välillä! Illan mittaan saatiin sitte viestiä tältä paikalliselta tytöltä ja siinä sit saatiin sovittua että illan päätteeks meidät tullaan hakemaan jonnekkin päin kaupunkia ja aamuun asti kuulema jatkuu bileet. Pohdiskeltiin että ei ehkä oo fiksuin ratkasu lähtee tuntemattomassa kaupungissa, keskellä yötä bilettämään tuntemattoman ihmisen kanssa joka vaikutti vähä epäilyttävältä seuralta... Sit saatiin viestiä Dellsissä olevalta kaverilta, että hänen äitinsä, joka asuu milwaukeessa, oli lupautunu ottamaan meidät yöks kellariin jossa meidän kaveri oli aiemmin asustellu! Sytyttiin tälle idealle enemmän ku ekalle vaihtoehdolle, sit viestiteltiin tän äitin kanssa ja saatiin osote mihin pitäs sit yöllä selvitä. Myöhemmin tuli viesti että tää kellarin kämppä vaihtuki sitten johonki pakettiautoon joka on niitten pihassa, jonne meille oli laitettu yökamat valmiiks. Nnooooooo vähä alettiin taas mietiskelee että ois se voinu olla iha jepa varata hotelli tai motelli ennakkoon mutta näillä mennään! Sitte keikin jälkeen 11pm aikoihi lähettii kävelee kohti keskustaa, ettimään wifiä että voidaan kattoo missä tää meidän yöpaikka sijaitsee eli kävelläänkö sinne vai mennäänkö taksilla. Sit tuli reissun yllättävin käänne. Roopen viereen hyppäs kadulla sellane meidän ikänen tyttö ja kysy Roopelta että kuinka pitkä sää oot? Vastaukseks tuli jotai 6'5/ 6'6 eli melekee se 200cm. Tytön seuraava kysymys oli että mistä ootte ku sulla on tollane aksentti!? Vastaus oli tietty Suomi, jonka jälkeen tän neljän tytön porukan yks tyttö innostu ja kysy välittömästi puhutaanko me ruotsia? Roope tulevana suomenruotsalaisena alko sitte puhumaan sverigee ja tää jenkkityttö osas kans perus esittelyt ja ymsyms. Kyseisen tytön sukujuuret on ruotsissa, ja se osas sit vähä ruotsia! Sen lisäks harrasti jääkiekkoo ja hiihtoa. Kerrottiin näille uusille tuttavuuksille sitte meidän tarina ja tää Annika sitten aluks lupautu heittää meidät sinne yöpaikkaan jos maksetaan joku 5$. Hetken tallailun jälkeen sitte tuli ehotus, Annika sano asuvansa 30min päässä keskustasta, kämppikset ei oo paikalla, joten siellä olis tilaa meille! Mietittiin Roopen kanssa tätä meidän tilannetta joku 10sec ja sanottiin että se kyllä passaa! 15min tuntemisen jälkee hypättiin autoon ja ajettiin Crafton nimiseen paikkaan, opiskelijakämppään majottumaan. Ilta jatku sitte muutaman budweiserin ja pelien merkeissä sekä pienellä yökävelyllä tyhjässä kylän keskustassa. Seuraavana aamuna ensi aamupalalle ja sit Annika näytti meille koulun missä opiskeli siellä ja sit hengailtiin pari tuntia downtownissa taas enne ku lähettiin junalla takas Dellssiin! Ei tää näin kirjotettuna vaikuta yhtää samalta ku itse koettuna ja kaikki ei tänne tietysti pääse eikä välity. :)

Tää bloggaus piti tulla ilmoille jo aiemmi mutta nyt on vähä ollu motivaatio hukassa tän kirjotteluun mutta parempi myöhään ku ei millonkaan! Milwukeesta tultiin takas Dellsiin siis 4th of July joka on täällä kuulema joku juhlapäivä.. "Kotona" sitte odottiki bileet ja tähän mennessä isoimmat bileet meidän hoodeilla! Viime viikon vapaat hajautu ikävästi keskiviikolle ja perjantaille ja ei sitte saatu oikeen mitään aikaseks. Perjantai pyörittiin vähän downtownissa Dellsissä, syötiin ja käytiin yhessä paikallisessa valokuvausmuseon tyyppisessä paikassa. Sieltä sit pelaamaan pariks tuntia beachiä ja illasta pienet pirskeet Siirin synttäreiden kunniaks! Viikonloppuna tehtiin mielenkiintonen uus tuttavuus töissä, jossa meille tuli juttelemaan nainen suomeks! Sit selvis että hän oli syntyny Kiinassa, asunu 9 vuotta Suomessa ja opiskellu MBA paperit Helsingissä, asuu nyt Chicagon lähellä ja on naimisissa jenkin kanssa. Tällä viikollla Roopen kanssa saatiin vapaat taas perjantaille ja lauantaille ja lähetäänli varmaan Chicagoon. Tää kyseinen nainen kutsu meidät jo niiden luo yöksi ja sano että sieltä löytyy sauna ja salmiakkia viime Suomen reissulta! Pitänee kyyti hommata viellä perjantaille sinne, takas päin meidät tarjouduttiin tuomaan autolla, joka on noin 2,5 autolla. Uskomattomia hetkiä täällä välillä tulee.
Sitten vähän liibalaabaa tähä loppuun vielä: sää on ollu täällä ei niinkään hyvää. Perhanan kylmä, eli alle 20celsiusta ja vettä sataa vähä turhan usein joka näkyy töissä tylsyytenä ku ei op asiakkaita. Eilen käytiin leffassa firman piikkiin kattoo 22 jump street paikallisessa AMCssä ja leffa oli iha odotettavanlainen ja ihan seiskamiinus! Eiköhä tää riitä taas tälle kertaa, muutaman kuvan kautta its over and out!